Recognition
岡田俊 Shun Okada
2020 Mixed media
作品を見ながら廻ってあるくと、どことなく黒い人体の立体が紐の隙間からキラキラと浮かび上がってくる。近づいてみると人体を形成する全体感は消え認識出来なくなる。
Walking around the work watching, an object of black figure emerges between the string,twinkling. When approaching, the unity which formalises the figure disappears. And it can’t be perceived.
愁
ちから。
Chikara.
亀田満紀史 Makishi Kameda
制作年:2019年 使用素材:樟
2019 Camphor
伐られた木は死骸として扱うのか、生き物として扱うのか。彫るということは、生命を吹き込むことなのか。
Is a cut down tree seen as remains? or living thing? Does carving mean animating life?
Nostalgia
亀田満紀史 Makishi Kameda
制作年:2019年 使用素材:テラコッタ
2019 Terra cotta
過去を永久を忘れることはできない。悲しみは消すのではなく、ともに歩むもの。過去があるから現在がある。未来をどうするかは、今何をするのかということ。
It’s impossible to forget the past forever.Sadness is not to forget but to live with.The present comes from the past.How you make the future is what to do now.
Crack in the ground
亀田満紀史 Makishi Kameda
制作年:2020年 使用素材:mixte media
2020 Mixed media
地面が極端に乾燥するとひび割れ、重力に逆らい反り上がる。 その大地のちから強さは、彫刻を作る上で重力と戦うことと共通するのではないか。
When the ground extremely dries, beginning to crack, it rises against the gravity. I wonder if the strength of the ground is what making sculptures have in common in that fighting against gravity.
這う
expandable sculpture #2
髙橋穣 Jo Takahashi
2020 Tree branch, PLA resin, wire band
自粛期間、枝を拾うという日課を作った。虚構な日々の集積を、彫刻的制約に縛られない半永久的に増殖する造形へと展開する。制作のための行為が生活となる。
I made a routine to gather twigs during the self-restraint period. I develop the accumulation of fictional days into a moulding amplifying semi-permanently without any limitation of sculpture. An action for creating leads to life.
expandable sculpture #1
髙橋穣 Jo Takahashi
制作年:2020年 使用素材:竹ひご、アルミニウム、PL A樹脂、布
2020 Bamboo stick, aluminium, PLA resin, cloth
人体は内側からの力でその形態を保っていると考えた。一つ一つのパーツが影響し合いその形態を保持することができる。重く、大きく持ち運ぶことができない彫刻へのアンチテーゼ。
I thought that a human body keeps its form from the force inside.It can keep the form, as each part of a body influences with each other.It’s the antithesis to the sculpture which is too heavy and big to be carried.
play-Spirit horse
髙橋穣 Jo Takahashi
制作年:2020年 使用素材:野菜、PLA樹脂
2020 Vegetable, PLAresin
コンピュータによる造形と出力が、コンシューマ化した社会です。
It’s the consumerized society by moulding using computers and outputting.
そこはかとない
そこはかとない
そこはかとない
convert
寺田博亮 Hiroaki Terada
制作年:2020年 使用素材:3Dデータ
2020 3Ddata
自分の顔を3Dデータという手では触れられない存在に置き換えることで肉体の保存を思考する。
I consider conserving the flesh, replacing my face with 3Ddata, which can’t be touched manually.
support
中西凜 Rin Nakanishi
制作年:2020 使用素材:キャンバス、油彩
2020 Canvas, oil painting
球
Kyu
長田侑粋 Yuiki Nagata
制作年:2019年 使用素材:厚紙、発泡スチロール
2019 Cardboard, styrene foam
連続するものが好きなので作りました。大変だったけど楽しかったです。
I created this because I like something consecutive. It was hard work, but I enjoyed making it.
吸い取る
うたたね
上靴
Uwagutsu
マッサン Massan
制作年:2020年 使用素材:楠
2020 Camphor tree
中学のときに履いていた上靴を思い出して彫りました。中学校ってめちゃくちゃ楽しいですよね。今でも思い出す度に幸せな気持ちになります。
I carved this by remembering my slippers which I used to wear when I was a junior high school student. The life of junior high school is full of joy, isn’t it?
Even now every time I remember those days, I always feel happy.
日曜
Nichiyo
山田耕太郎 Kotaro Yamada
制作年:2020年 使用素材:キャンバス、アクリル絵具
2020 Canvas, acrylic